Effektprofil© Analyse

 

Udnyt fordelen af de skjulte mønstre i dine resultater

 

Når man analyserer resultatet af en tilfredsheds- eller loyalitets-undersøgelse, sammenligner man normalt forskellige grupperinger af respondenter med udgangspunkt i baggrundsvariabler som f.eks. alder, uddannelse, anciennitet, kundesegment, omsætning etc. Formålet med øvelsen er at finde afvigelser og mønstre, der kan forklare, hvad der gør respondenterne mere eller mindre tilfredse og loyale.

 

Sådan har man altid gjort. Men er det egentlig en korrekt måde at gøre det på?

 

Er en medarbejders alder eller en kundes geografiske segment egentlig styrende for deres tilfredshed og loyalitet? Eller er det korrekt at forudsætte, som metoden gør, at respondenter i en given demografisk, organisatorisk eller produktmæssig segmentering, har samme præferencer? - og deres tilfredshed og loyalitet dermed styres af de samme faktorer?

 

Nogle få gange er der en direkte styrende sammenhæng mellem respondenternes demografi og deres tilfredshed og loyalitet, men i langt de fleste tilfælde er "sammenhængen" en konsekvens af skjulte underliggende variabler og ikke selve årsagen til tilfredsheden og loyaliteten.

 

Med det in mente bør man overveje, om den form for analyse egentlig er egnet til at definere effektive forbedringstiltag ud fra.

 

Det mener vi ikke. Vi syntes faktisk, at det er et rigtig dårligt udgangspunkt, og at det må kunne gøres bedre.

 

EffektProfil© analyse - fremtidens analyseform

Vi har derfor gennem lang tid arbejdet målrettet på, at udvikle en ny og bedre analysemetode, som giver mere korrekte og anvendelige resultater. I den forbindelse har vi testet et utal af statistiske modeller og metoder i forskellige former og kombinationer for at finde frem til den rigtige løsning.

 

Det er nu lykkedes, og vi er stolte af at kunne præsentere vores ”EffektProfil” analyse, der kan identificere de grundlæggende tilfredsheds- og loyalitetsdrivere på respondentniveau.

 

 

Med andre ord kan EffektProfil© analysen fortælle dig, hvad der driver loyaliteten hos kontaktperson X hos jeres kunde Y, eller hvad der præcis skal til for at fastholde og engagere medarbejderne i hver enkelt afdeling.

 

EffektProfil© analysen gør det muligt, dels at få et præcist overblik over hvad der rent faktisk driver tilfredsheden og loyaliteten hos dine interessenter, og dels hvordan forbedringstiltag skal designes for at opnå størst mulig effekt hos den ønskede målgruppe - og dette for mindst mulige investering!

 

Hvis det lyder interessant, så kontakt os og hør mere om, hvordan vores EffektProfil© analyser kan vise dig den direkte vej til engagerede medarbejdere, kompetente ledere og loyale kunder.

Tak for henvendelsen

Vi ringer til dig hurtigst muligt


Luk ×

Fejl

Det er beklageligt at der desværre er sket en fejl, kontakt os gerne på mail


Luk ×

 

 

Kundecase:

 

SimCorp

 

SimCorp

 

SimCorp

SimCorp anvender en medarbejdertilfredsheds-analyse fra RelationMonitor til at få et præcist overblik over den aktuelle udvikling i medarbejdernes engagement og loyalitet, samt indsigt i hvor opfølgningsindsatserne skal fokuseres for at skabe størst mulig værdi.

 

 Læs kundecase

Kundecase:

 

Skoda

 

Skoda

 

Škoda

RelationMonitor gennemfører en løbende kontaktanalyse baseret på EffektProfil© teknologien blandt alle Škodas værksteds- og nysalgskunder i Danmark. 

 

  Læs kundecase