Churn

 

Ved du om der er nogle af dine kunder, der er på vej væk - og hvorfor?

 

Det er alt andet lige billigere at fastholde eksisterende kunder end at tiltrække nye. Netop derfor er det værdifuldt at vide hvilke kunder, der er risiko for at miste, så du kan gøre noget ved det, inden det er for sent.

 

Få svar uden at spørge

I den forbindelse er en kundetilfredshedsmåling et godt udgangspunkt - men kun for de kunder, der har deltaget i undersøgelsen, hvilket sjældent er alle kunder. Vil du have overblik over risikoen for hele kundebasen, er en churnanalyse en rigtig god investering.

 

Med en churnanalyse fra RelationMonitor kan du løbende få et præcist overblik over den aktuelle churn risiko for alle dine kunder, samt de væsentligste årsager til dette. Og det er helt uden at spørge kunderne, da churnanalysen baserer sig på dine registreringer af kundens adfærd og ikke nødvendigvis svar fra en kundeanalyse.

 

Minimer churnraten fremadrettet

Med den viden har du et solidt grundlag til at følge op overfor de konkrete risikokunder og gøre en indsats for at sikre, at de forbliver kunder i butikken.

 

Samtidig kan du identificere årsagerne til det aktuelle churn, så du kan gøre noget ved churnraten fremadrettet.

 

Kontakt os på tlf. 70 258 852 og få mere at vide om, hvordan en churnanalyse kan hjælpe dig med at fastholde kunderne længere.

 

Tak for henvendelsen

Vi ringer til dig hurtigst muligt


Luk ×

Fejl

Det er beklageligt at der desværre er sket en fejl, kontakt os gerne på mail


Luk ×

 

 

Churnrate


Churn rate er den procentdel af en kundebase, der i en given periode har valgt at skifte leverandør. Jo lavere churn rate, jo bedre.

 

Churn raten er en indikator for, hvor god virksomhedens kundebase er, og hvordan den udvikler sig som helhed eller segmentvis.