360° ledervurdering

 

Har du succes med at fastholde værdifuld arbejdskraft?

 

360° undersøgelse er betegnelsen for en analysetype, hvor ledere bliver evalueret af de vigtigste interne interessenter.
 

Hos RelationMonitor har vi den forståelse, metodeerfaring og teknik, det kræver at gennemføre 360° lederevalueringer. Metoden giver et dybdegående billede af ledernes performance inden for forskellige lederkompetencer, der er relevante for virksomheden.

 

Lederen i centrum 

360° analyse er en analysetype, hvor den enkelte leder i virksomheden bliver evalueret hele vejen rundt. Både af:

 

  • Overordnede ledere
  • Sideordnede kollegaer 
  • Underordnede medarbejdere
  • Lederen selv

 

Den pågældende lederstillings idealprofil kan også indrages i 360° analysen.

   

Strategien som udgangspunkt

En 360° analyse giver størst udbytte, hvis den tager udgangspunkt i virksomhedens strategier, fordi hver virksomhed har sine egne mål, som kræver særlige lederkompetencer at føre ud i livet.

 

360° analysen er et stærkt ledelsesværktøj, der på en struktureret måde evaluerer virksomhedens lederskab. Den giver målrettet information om både individuelle og virksomhedsgenerelle indsatsområder, og ledelsen får værdifuld opfølgning på investeringerne i lederskab.

 

 

Kundecase:

 

amadeus

 

Susan Hammar

 

Amadeus Scandinavia

 

For Amadeus Scandinavia gennemfører RelationMonitor i samarbejde med HR-konsulenthuset People 360° lederevalueringer, hvor hver enkelt leder bliver vurderet af interne nøgleinteressenter.

 

 Læs kundecase