ECSI

 

Et internationalt værktøj til optimering af kundetilfredshed og -loyalitet

 

ECSI (European Customer Satisfaction Index) er et analyseværktøj, der er udviklet til at give et bedre beslutningsgrundlag for at vælge markedsføringsstrategi. Virksomheden kan via værktøjet få svar på, hvilke faktorer der er de vigtigste for skabelsen af kundetilfredshed og -loyalitet.

 

ECSI er initieret af EU Kommissionen i samarbejde med European Foundation for Quality Management og European Organization for Quality samt et netværk af universiteter og handelshøjskoler. ECSI Technical Committee har udviklet analysemetoden bag ECSI, som er en såkaldt økonometrisk model og en kausal analyse.

 

EU initierede oprindeligt udviklingen af ECSI på baggrund af kraftig inspiration fra USA, hvor et tilsvarende værktøj (ACSI) har fået stor succes. Værktøjet er udviklet af den svenske professor, Claes Fornell, der er en af verdens førende eksperter inden for måling og analyse af kundetilfredshed og -loyalitet.

 

Få et forspring med RelationMonitors effektanalyser 

Hos RelationMonitor anvender vi principperne og metodikken bag begge værktøjer i vores tilfredsheds- og loyalitetsanalyser, så du får det bedst mulige udgangspunkt i en analyse fra os.

 

Vi udvikler hele tiden vores metoder og har senest udviklet en statistisk metode, der gør det muligt at gennemføre effektanalyser på individniveau til forskel fra mange af vores konkurrenter, der gennemfører effektanalyser på virksomheds- eller gruppeniveau.

 

Læse mere om Metodisk udvikling.

 

 

 

Kundecase:

 

Deloitte

 

Deloitte

 

Deloitte Business Consulting

 

Hør hvordan Deloitte Business Consulting har brugt RelationMonitor til at gennemføre medarbejdertilfredsheds-undersøgelser med avanceret statistik.

 

 Læs kundecase